Alany: Art Blank (Justin Louise), Trevor Withfield (Kevin Rushton)
Bűnük: kisemmizés és sikkasztás
Élettörénetük:
Art Blank sikeres ügyvéd volt, aki eddig minden ügyet megnyert, függetlenül attól, hogy védence ártatlan e, vagy valóban bűnös. Korábban John Kramer cégének társalapítója volt, aki megszerezte az építéshez szükséges tőkét és az engedélyeket John számára. Mikor azonban John gyermeke meghalt, kisemmizte a céget és lelépett. Trevor Withfield uzsorás kamatokat járt beszedni az emberektől, olykor pedig erőszakhoz is folyamodott. Ők ketten függetlenek voltak egymástól, nem ismerték egymást, de mások életét keserítették meg. Később életük szó szerint összefonódott.
Csapdájuk:
A Fűrész univerzumban megszokott, sötét sikátorok és csatornák világától távol esve egy mauzóleumban épült fel a verem közepén elhelyezkedő, átalakított motor, amely a becsavarozott láncokat betekeri, mint egy éhes szörnyeteg. A láncok másik végén vastag, acélszerű nyakörv helyezkedik el, amelyekre a két alany nyakát kapcsolták. A nyakörvet befogó lakat kulcsai az egymással szemben levő nyakörv hátára lett felragasztva. Így Artnak és Trevornak egyszerűen össze kell dolgoznia, hogy odaadják egymásnak a kulcsot. Ám Jigsaw megtoldotta ezt egy alapvető, nélkülözhetetlen fogyatékossággal: Trevor szeme, Art szája gondosan bevarrva, ezáltal megszűnik közöttük a normális kommunikáció. Trevor ösztönösen támad, rúg, harap és védekezik az ismeretlen ellen. Art képtelen szólni megvadult és bizonytalan társának, hogy maga is ugyanabban a szituációban van, mint ő. Emiatt Art védekezni kényszerül. A csapda jelképezi, hogy a mindennapokban milyen sokat jelentő érzékszervek megszakításával az ember egy ilyen szituációban milyen vadállattá válik. A mauzóleumban elrejtett eszközök, kalapácsok, vésők, pengék segítségével megküzdenek egymással, miközben a motor belsejébe épült forgó vascső betekeri őket. A párbajszerű küzdelem során Art agyonveri Trevort egy kalapáccsal és megszerezve a kulcsot kiszabadul. Ám a fájdalmas szabadulás hatására felszakad a szája és ömlő vérrel felordít.
Kulisszatitkok:
A szem és száj bevarrását a készítők szemhéj és ajakutánzatok felragasztásával oldották meg, amelyeket a színészekre ragasztottak. A Trevort alakító Kevin Rushton számára azért nem szűnt meg az egész világ a szeme előtt, mivel egy apró résen azért kilátott. Az Artot alakító Justin számára viszont valódi humorforrásként szolgált szájának beragasztása, mivel a stábbal a forgatási napon csupán kézjelekkel és nyöszörgéssel kommunikált, Hackl pedig viccből ételt lóbált a színész orra előtt, hogy egye meg…ha tudja. A mauzóleum közepén elhelyezkedő, valóban működő motor tényleg tekerte be a színészeket a láncokkal, méghozzá nagy erővel, ellenállás nélkül. A motort Hackl kezelte távirányítón keresztül, így mikor drasztikus pontra jutottak a színészek, azonnal leállította a motort és könnyedén visszatekerték a láncokat az alapállásra. A színészek közti dulakodós jelenet koeografálásánál koordinátor vezette őket, nehogy valódi sérülést okozzanak egymásnak. Ez kevésbé vonatkozik Justinra, aki eltörpült a nagy izomzatú Kevinnel szemben, akárcsak a filmbeli figurák. Annál a jelentnél, mikor a filmbeli Trevorba vágja az egyik kampót Justin, egy tompa és puha eszközzel ütött oda, amelyből egy gombnyomásra sűrű művér áramlott ki. A másik, mikor Justin kihúzta a combjába fúródott kampót, a jelmeze alá egy vastag műhús került, amelybe beleállították a valóban éles eszközt, és kihúzására a vértasakokban levő vér kifolyt. A finálé előtti kalapács jelenetnél egy gumikalapácsot kapott a színész a kezébe, ami hasonlóan a kampós megoldásnál, itt is vért pumpált ki magából, csak itt ütésre, ami persze Kevin számára teljesen ártalmatlan volt. Art szájkiszakadós jeleneténél a színész szája tele volt durván összesűrített paradicsomlével. Miután ráhelyezték a szájutánzatot, a színésznek csupán annyi volt a dolga, hogy erővel nyissa szét a száját, amivel a szájutánzat szétnyílt, a szájában levő paradicsomlé pedig kifolyt. Érdekesség, hogy David Armstrong operatőr számára újabb kihívást jelentett a képek rögzítése, mivel itt több alkalma nyílt a fényekkel és a megvilágítással játszódni a nappali felvétel miatt.
Írta: Flint Sullivan
Utoljára frissítve: 2019.07.19.