Alany: Allison Kerry (Dina Meyer)

Bűne: önsajnálat

Élettörténete:

Kerry örökké az apja nyomdokain kívánt haladni, aki szintén rendőr volt, ám szolgálat közben életét vesztette. Ez alapján hivatott Kerry feltenni az életét a bűnözők ellen, ezért ő is belépett a rendőrségre, ahol sikereket ért el akkori társával, Eric Matthewszal, több ízben, sikereire pedig az FBI is felfigyelt. Strahm és Perez ügynök osztályán kettősügynökként kezdett dolgozni, hogy minden korrupt rendőrről jelentést írjon, ám mikor elkezdődtek a Jigsaw gyilkosságok és az ügyben gyanúsított sem volt, Kerry átvette az ügyet és közben bajtársakra is szert tett Fisk, Tapp, Sing, Hoffman és Rigg személyében. Kerry egy idő után Jigsaw művének megszállottjává vált, minden percét és idejét azzal töltötte, hogy megértse Jigsaw indítékait és próbáljon egy rést találni, amin keresztül kijátszhatja, elkaphatja üldözöttjét. Volt társát, a lecsúszott és korrupt ügyekben lavírozó Eric Matthewst próbálta rávenni, hogy csatlakozzon az ügyhöz, hogy sikerüljön felednie tönkrement házasságát és fiával való, feszült kapcsolatát. Ám mikor Matthews spiclijének holttestét megtalálták, amely egyértelműen utalt Jigsaw módszerére és a falon Matthews nyomozónak szánt üzenet tárult eléjük, Matthews beszállt, és Riggel együtt megtalálták Jigsawt. Ám Jigsaw kijátszott mindenkit és Matthewszal elmenekült. Ezután Kerryt mardosni kezdte a bűntudat Matthews eltűnése miatt. Az ügyet elvették tőle és Mark Hoffman nyomozó kezébe került, és a gyanú Amanda Youngra terelődött, mint állítólagos tettestársra. Kerry az egyik gyilkosságnál viszont kételkedni kezdett abban, hogy egy testes férfit valóban Jigsaw kaphatott el, vagy hogy egy 50 kilós lány, Amanda képes-e egyáltalán megbirkózni egy ilyen alkatú emberrel, ezért már akkor sejteni kezdte, hogy egy bennfentes személy lehet a tettes, akinek belső hozzáférése volt mindenről és mindenkiről.

Csapdája:

Egy mocskos és sötét csatornarendszerben felállított, nagyméretű csapda ez, amelyben az alany négy, roppant erős bőrszíjon lóg. Két, irdatlanul erős feszítőrúd részeit csavarozták bele Kerry bordacsontjaiba, a feszítőrudak másik végén egy több, mint 200 kilogrammos súly helyezkedik el, amely egy 1 perces időzítő lekapcsolása után szétpattan és magával rántja a feszítőket, amelyek ezzel felszaggatják a mellkast. A két feszítőt összekötő lakat kinyitásához a kulcs a csapda előtt levő, savval teli üvegben fekszik, Kerrynek csupán annyit kell tennie, hogy belenyúljon és kivegye onnan a kulcsot. Miután Kerry ezt megteszi és a sav szétmarja a kezét, kinyitja ugyan a zárat, ám a nő eleve halálra volt ítélve. Ekkor a csapda egy angyalszerű alakot vett föl, ez pedig visszautal Kerry korábbi életvitelére, mint egy sajátos, lélektani jelkép, a halál angyala, aki egy dolognak szentelte az életét, ezzel elfelejtett élni és már csak a holtak között képes az életre.

Kulisszatitkok:

Darren Lynn Bousman a csapdát borzalmasnak és egyben gyönyörűnek tekinti, amelynek egyfajta vallási kisugárzása van. Miután David Hackl és Tonny Ianni kiépített egy nyers alvázat, tesztelni kezdtek egy bábun, amelynek gipszmintáról vették Dina Meyer testméretét abból a célból, hogy lesz-e elég ereje a szerkezetnek, hogy feltépje a kellék mellkasát. A mellkasfeltépő jelenetnél a színésznő, Dina, egy mellényt kapott, amire aztán rákerült az élethű húsutánzat, amelyben megépítették a bordákat, vértasakokat, és az elrejtett vékony csöveket, melyekből a művér spriccelt. Aprólékosan, részletesen alakították ki a szöveteket, amikbe külön szívet és tüdőt is építettek, amelyek eredetileg légzsákok voltak, amelyekkel imitálni tudták a be-és kilégzést az életszerű hatás megjelenítése érdekében. Több ilyen verzióját készítették el, mert több alkalommal nem, vagy csak nem a várt szinten teljesített a szerkezet, míg végül sokadik alkalomra sikerült a jelenet, méghozzá zseniálisan. A feltépésnél két mágnes biztosította feszítőket és a húsutánzatot. A húsba vékony fémlemezkéket helyeztek, amelyeket egy biztosító mágnes tartott, és mikor a jelenetre sor került, a felszakításnál ellentétes mágnes ellentétes pólusai eltaszították a lemezeket, ezáltal könnyen sikerült a feszítőknek leszakítaniuk a húsutánzatot. Az utómunkálatok során a rendező direkt rengeteg roppanós/szakadós hangeffektust keresett, hogy az eddigi legfájdalmasabb jelenetet hozza létre a vásznon. Az egyik hangvágó egy roppant erős, az afrikai dzsungelben leledző növény szárát kérte, amelynek eltörésére legalább 135 kilogramm súlyú erőkifejtés szükséges. Mikor felvették ennek a szárnak a kettétörését és alakítgattak rajta, a rendező jelenlétében kipróbálták a jelenetet ezzel a hanggall, amely elérte a rendező által kívánt hatást. Egyéb érdekesség, hogy ezen felvételt megtekintette a Jigsawt alakító Tobin Bell is, akit a képsorok teljesen felzaklattak, de ennek ellenére igen pozitív volt a véleménye róla.

Írta: Flint Sullivan

Utoljára frissítve: 2019.07.19.