Saw Blood Drive 2004 – 2009
2004-ben, nem sokkal az első Fűrész megjelenése előtt a Lionsgate összefogott az Amerikai Vöröskereszttel, és elindították a ‘Blood Drive’ nevű kampányukat. Mindenki, aki vért adott a szervezetnek ingyen mozijegyet kapott az aktuális Fűrész-filmre.
Ez a kampány igazi hagyománnyá nőtte ki magát és az érdeklődés egyre nagyobb volt. 2004 és 2009 között körülbelül 120 000 pint vért adományoztak a rajongók. Ez nagyjából 56 400 liter, ezzel több, mint 360 000 életet mentettek meg. Minden eseményhez menő posztereket is készítettek, amiket alább tudtok megtekinteni. A Saw Blood Drive végül 2009-ben ért véget a Fűrész VI bemutatójával.
Jigsaw Blood Drive 2017
A Fűrész-széria 2017-ben tért vissza a nyolcadik filmmel, ezzel újraindult a Blood Drive kampány is. Ebben az évben minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettek a marketingre. A véradás október 5-én indult New Yorkban, és további 21 mobilvéradó állomást létesítettek szerte az Egyesült Államokban. A kampány üzenete az ‘All Types Welcome’, ami annyit jelent, hogy minden típusú vért elfogadnak. Az Amerikai Vöröskeresztnek ugyanis továbbra sem adhatnak vért a szexuálisan aktív melegek, ami régóta vita tárgyát képezi. Éppen ezért a Lionsgate ebben az évben több olyan modellt kért fel a promózáshoz, akik egyébként nem adhatnak vért az említett okok miatt. A ‘nővérek’ között ott volt például a transzexuális Amanda LePore, a Rotten Tomatoes kritikusa Grae Drake, vagy az albínó queer Shaun D Ross.
Utoljára frissítve: 2019.07.19.