Október végén megnyílt a legújabb Fűrész attrakció, a SAW: The Experience. November 5-én én is ellátogattam a helyszínre, hogy átélhessem az első Fűrész szabadulószobás élményem. A cikk spoilereket tartalmaz, így csak akkor olvass tovább, ha kíváncsi vagy a részletekre!
A londoni szabadulószoba a 1 American Square-n található, mindössze 5 perc sétára a Tower Hill Station metróállomástól. Mi is innen indultunk, a jegyeket pedig online vásárolhatod meg a www.sawtheexperience.com oldalon.
Jegyvásárláskor két út közül választhatsz, az egyik az úgynevezett Spiral, a másik pedig a Jigsaw route. A különbség az, hogy a Jigsaw route úgy van kialakítva, hogy azt kerekesszékesek is használhatják. Mi a Jigsaw route-ot választottuk, és egy időpontra mindössze 6 elérhető hely van.
A bejáratnál megkérdezik a neved, csoportokra osztanak aszerint, hogy hova foglaltál jegyet, majd az előtérben egy kulccsal zárható dobozba kell raknod az értékeid: telefon, táska, kabát, stb, illetve mindenkinek kiosztanak egy kártyát is. Fotók és videók készítése a csapdaszobákban szigorúan tilos, és kamerák figyelik a játékosokat!
Az előtérből átlépve egy közös helyiségben kell megvárni, amíg minden játékos megérkezik, majd átvezényelnek egy másik szobába, ahol fotót készítenek rólad. Ebben a szobában 4, lepellel letakart szék található, amik alatt 1-1 fadoboz lapul. Az első feladat, hogy erőlködés, és feszegetés nélkül megpróbáld kinyitni a dobozt a csapatoddal. A játéknak nincs tétje, pusztán megadja az alaphangulatot, hiszen a szabadulószobában is majd együtt kell dolgoznod a társaiddal.
Ezután egy körülbelül 20-25 perces előadás következett, ami magába foglalta a biztonsági előírásokat, hogy hogyan kérhetsz további segítséget a szobákban, illetve különböző reklámanyagokat vetítettek ingatlan befektetésekről. Bevallom, itt többen is értetlenül álltunk a teremben, hiszen nem értettük, mi köze ennek a Fűrészhez.
Az előadás után végre tényleg elkezdődött az, amiért mindenki jött, és az egyik színésszel – aki az ingatlanépítő cég igazgatóját játszotta, és az előadást tartotta – beléptünk egy liftbe. A belépés után szinte azonnal teljesen sötét lett, s amikor felgyulladtak a fények egy disznóálarcot viselő színész ‘elrabolta’ a vezérigazgatót a liftből.
Innen kilépve még mindig együtt volt mindkét csapat, az ajtót magunk után hagyva pedig egy félhomályos szobában találtuk magunkat. A terem hangulatában ízig-vérig hasonlított John Kramer műhelyére: monitorok, szerszámok, fűrészek mindenhol. Ezután pedig a sarkokban elhelyezett TV-k bekapcsoltak, megjelent Billy a képernyőkön, és megszólalt Tobin Bell rémisztő hangja.
Az egész út alatt Billy közli az utasításokat, így az idelátogatónak valóban olyan érzése támad, hogy egy Fűrész filmbe csöppent. Első feladatként aktiválni kellett a hengerekben található fűrészlapokat úgy, hogy a kezeid a nyílásokba kellett helyezni. Ekkor felpörögtek a fűrészek, és kinyíltak az ajtók. Itt résen kell lenned, hiszen innen indulsz a Jigsaw, és a Spiral útvonalra (nekünk sikerült összekeverni a kettőt, és először rossz irányba indultunk).
Miután megtaláltuk a helyes útvonalat, egy kábelekkel teli szobába léptünk, bezártuk az ajtót magunk után, és elindult a 12 perces visszaszámláló. Billy természetesen újra megjelent a TV-ben, és elmondta az utasításokat. A legapróbb részletekre is oda kell figyelni, bármi, azaz bármi segítséget nyújthat, hogy sikerüljön teljesíteni a feladatot, ami nem mást, mint kiiktatni az áramkört, hogy kinyíljon az ajtó. Ez nekünk sajnos nem sikerült 12 perc alatt, így ezt a feladatot nem tudtuk teljesíteni.
Innen továbbhaladva egy nagyon kis szoba következett, ahonnan 2 ajtó nyílt. Az egyik csak kóddal, a másik ajtón pedig valakinek a csapatból be kellett lépnie a ‘kemencébe’ (igen, a Fűrész II jut az eszünkbe). Miután ez megtörtént, rázárult az ajtó, és az ott található ötjegyű kódot kikiabálta nekünk. Ezzel tudtuk kinyitni a kódos ajtót, ami egy olyan terembe vezetett minket, ahol gumi-disznótetemek lógtak a plafonról (hasonló, mint amiket a Fűrész III-ban látunk), a csapattársunk pedig bent rekedt a kemencében.
Itt is körülbelül 12 perc állt a rendelkezésünkre, hogy a 4 disznótetemet egyenlő súlyban elosztjuk a mérlegen. Sajnos túl sokáig tartott nekünk, mire rájöttünk, hogy a sarokban elhelyezett UV lámpával válnak láthatóvá a tetemekre írt számok, ráadásul a további utasítások a kemencés teremben voltak felírva, és az ott ragadt csapattársunk nem sokat tudott nekünk segíteni, arról nem is beszélve, hogy többen is panaszkodtak az itt található mérlegekre, hogy egyszerűen nem működtek. A mi utunk során sem történt semmi, miután egyenlően elosztottuk a tetemek súlyát.
Miután letelt az időnk, és nem sikerült teljesíteni a feladatot, az ajtók automatikusan kinyíltak, és együtt átmentünk az utolsó szobába.
Ez a szoba 3 részre volt osztva: az egyik felében voltunk mi, akik a Jigsaw route-ot választották, a másik részben voltak azok, akik a Spiral route-ra fizettek be, és szintén ebbe a terembe érkeztek meg, a harmadik részben pedig ott volt a liftből elrabolt vezérigazgató, aki a fején a Fűrész II-ben látható halálmaszk másolatát viselte.
Néhány másodperc múlva a sötétből előbukkant Billy élethű mása, és a triciklin ülve kiadta az utasításokat: a csapatoknak össze kell dolgozni, hogy a vezérigazgató megmenekülhessen. Ezt úgy tehettük meg, hogy az előttünk található paneleken kiiktatjuk az áramkört, amit sikerült is teljesítenünk az idő lejárta előtt.
Miután ‘megmentettük’ a csapdában rekedt igazgatót, az ajtók kinyíltak, és visszaérkeztünk az előtérbe, ahol a dobozban hagyott értékeinket újra magunkhoz vettük, és a bárban egy finom ital mellett vásárlásra is lehetőségünk volt. Maszkok, pólók, illetve miniatűr Billy figurákat lehet venni elég borsos áron, továbbá az út elején készített fotókat is megvásárolhatjuk digitális formában.
Mindent összevetve óriási élmény a SAW: The Experience, és ha Londonban jártok, mindenképp próbáljátok ki! Jegyeket egyelőre 2023 márciusáig lehet foglalni, így tavaszig visszatérek, hogy a Spiral útvonalat is teljesíthessem.
Ami tetszett:
– a szabadulószobának igazi fűrészes hangulata van
– a színészek játék
– végig Tobin Bell hangján kapjuk az utasításokat
Ami nem tetszett:
– a túra előtti előadás
– ha a csapat hatékonyan együtt tud dolgozni, viszonylag gyorsan végigjárható az egész út
– a bár kicsi, a kijárat mellett található, nem lehet leülni, az embernek olyan érzése támad, hogy vegyél egy italt, aztán lépj le